Çorum Veteriner

ÇORUM VETERİNER – KÖPEKLER NEDEN ÇİM YERLER?

Biz Çorum Veteriner Kliniği olan Bahçeli Veteriner olarak şunu söyleyebiliriz ki bir zamanlar köpeklerin mide bulantısını yatıştırmak için sadece ot yediği varsayılmıştı. Çoğu insan, bir köpeğin mide ağrısı olduğunda, kusturmak ve rahatsızlıklarını gidermek için ot yediğini bilir. Bu bazı durumlarda doğru olsa da, artık bazı köpeklerin ot tüketmeden önce herhangi bir mide-bağırsak rahatsızlığı belirtisi göstermediğini biliyoruz. Bazı köpekler, sanki günlük bir atıştırmalıkmış gibi ot yemekten hoşlanıyor gibi görünüyor. Şimdi bir köpeğin neden ot yemeyi seçtiğinin ardında birkaç olası neden var.

ÇORUM VETERİNER – TEMİZLEYİCİLER

Arka bahçede bir köpek otlarken, bazı içgüdülerine bağlı olabilir. Yabani köpekler omnivordur, hem et hem de bitki materyalini yerler. Vahşi doğadaki köpeklerin meyveleri, sebzeleri ve pençelerini alabilecekleri her türlü bitki maddesini aradıkları görülmüştür. Araştırmalar genellikle çakalın dışkısında büyük miktarlarda bitki materyali bulur ve bu da bunun gerçekten de vahşi köpeğin beslenmesinin yararlı bir parçası olduğunu kanıtlar.

Ortalama bir ev sahibinin arka bahçesindeyken, çim tipik olarak bitki materyali açısından bir köpeğin tek seçeneğidir. Bu gerçekler dikkate alındığında, bir köpeğin ot yediğinde, evcilleştirilmemiş köklerinin ihtiyaçlarını karşılaması mümkündür. DNA’larında otlatma aşılanabilir.

Köpeğiniz Hastalanmış Olabilir

Bir köpeğin midesi bozuksa, rahatsızlıklarını gidermek için yollar arıyor olabilirler. Köpeğin otu ne kadar çabuk tüketmesi, ya da tüketildiğinde boğazında neden olduğu gıdıklanma olsun, bazı köpekler kusacaktır. Bu eylemi hatırlamaları ve gelecekteki senaryolarda herhangi bir gastrointestinal rahatsızlık geliştiğinde tekrarlamaları mümkündür.

Pika, köpeklerin ot tükettiği zaman da düşünülen bir durumdur. Pica, bir köpeğin mide rahatsızlığı olduğunda yiyecekleri yeme zorunluluğunu ifade eden bir terimdir. Köpekte olası herhangi bir sindirim rahatsızlığının arkasındaki sebep değişebilir, ancak köpekler bu davranış sırasında genellikle ot tüketimine yöneleceklerdir.